Eerste schooldag en ander drama.

De ochtend dat ik mijn vorige blog plaatste begon heel gewoon en relaxed, helaas kwam daar al snel verandering in want het bleek dat mijn hostdad in het ziekenhuis lag! Hij was onwel geworden op het werk en naar de eerste hulp gebracht, hij moest een nachtje blijven slapen. Gelukkig mocht hij de volgende dag gewoon naar huis! Wat er precies aan de hand was is niet relevant voor jullie ;) Woensdag zijn we naar Beckley gereden om te lunchen met Delmas, en daarna te gaan shoppen in de Mall. Ookal is de mall vrij klein, er is hier wel een Victoria Secret! Wij Nederlanders beginnen altijd lekker vroeg met Sinterklaas spullen in de winkel gooien, maar die Amerikanen kunnen er ook wat van. Volledige afdelingen met kerstbomen, kerstballen, kerstsokken en andere kerstversiersels. Ja in augustus al. Ik mag dit jaar kiezen in welke kleur we de boom gaan versieren, maar hé, wie denkt daar nou in augustus al over na?!

De rest van de week heb ik vrijwel allemaal op Collins Middle School doorgebracht. (Middle School is grade 5 tot 8, en High School is 9 tot 12) Mijn hostmum is lerares op CMS, en op 3 avonden hadden ze Open House. Dat betekend dat alle kinderen hun rooster komen ophalen, en de nieuwelingen een rondleiding door school krijgen. Op deze avonden heb ik heel erg veel collega’s van Nancy ontmoet, en iedereen was onwijs aardig. Een andere dag hebben we heel Nancy’s lokaal klaar gemaakt voor het nieuwe schooljaar, veel geschuif met tafels en gesjouw met boeken die dag.

Op de donderdag gingen we naar Oak Hill High School om mij in te schrijven en vakken te kiezen. Heel veel docenten wisten al dat ik kwam, dus ik werd hartelijk ontvangen. Het was nog wat gedoe, maar ik ben een Senior geworden! Dus ik mag nog een keer het laatste jaar doen, precies wat me leuk leek. Nancy wilde graag wat uitdaging voor me, dus ze hebben me in AP English gezet. De levels gaan hier van 1-2-3-4-Honors-Advanced Placement. AP is op college niveau, en je krijgt er ook internationale credits voor. Geen idee of ik wat aan die credits heb, maar voor de Amerikaanse kids is het wel erg gunstig. Het komt er dus op neer dat ik op het hoogste niveau Engelse Literatuur krijg, ik weet nog steeds niet wat ik daar van vind.

Zaterdag hadden we een groot feest bij Jerry & Sue, ze waren 50 jaar getrouwd, dus met heel veel familie en vrienden lekker gegeten. Jerry en Sue zijn de ouders van Cindy, Cindy is de vrouw van Braden, en Braden is de zoon van mijn hostparents. Snap je het nog? Zo nee, dat kan ik heel goed begrijpen. Ik was van plan een stamboom te tekenen, zodat het ook voor mij wat duidelijker werd, maar dat plan heb ik laten vieren. Onmogelijk. Ik heb het gevoel dat iedereen in dit dorp verwant is aan elkaar, dus daar gaan we maar niet aan beginnen.

De gevreesde eerste schooldag was aangebroken. Ik had geen idee wat ik kon verwachten die dag, ik had er best wel zin in maar was ook heel erg nerveus. Om 05.45 ging de wekker, en om 06.45 reden Delmas en ik naar school. (Delmas brengt me elke dag naar school yay) Iedereen moest verzamelen in de kantine, en pas om 07.10 mag je naar je lokaal lopen. Ik vind het nog steeds een stomme regel, maar ja, het is Amerika. Ze zijn hier dol op stomme regeltjes. Mijn eerste uur was Homeroom, dat is een soort mentor uurtje. Hier krijg je allemaal dingen uitgelegd en een hele stapel papieren mee naar huis die je ouders moeten ondertekenen. Van mijn oorspronkelijke 1e uur was nog vrij weinig over dus we hebben ook niks gedaan. Vanaf dat moment was de officiële drama dag begonnen. Ik had namelijk nog geen geprint rooster gekregen. Dat zouden ze me het 1e uur komen brengen, maar dat hebben ze niet gedaan. Samen met m’n homeroom teacher toen naar de counselor (roostermaker) gegaan om te vragen hoe dat zat, maar ze zei dat ze het a.s.a.p zou regelen. 2e uur was Math 3, en aangezien ik al 3 jaar geen wiskunde heb gehad, geen rekenwonder ben, en alle termen in het Engels waren was dit uur geen succes. Gelukkig zitten er maar 7(!!) mensen in mijn klas, dus er is genoeg ruimte voor persoonlijke aandacht. 3e uur Spaans 1, maar aangezien ik nog steeds geen geprint rooster had en er nergens op de bordjes stond in welk lokaal Mr. Rodriquez les gaf kon ik het niet vinden, natuurlijk kon ook niemand me helpen dus ik ging maar naar de Main Office. Ik dacht slim te zijn en gelijk om een geprint rooster te vragen, want dan kon ik de rest van m’n uren ook vinden, maar die konden ze me niet geven. Ik werd verzocht naar de bibliotheek te gaan want daar was het kantoor van de counselor, helaas waren er nog 10 andere mensen voor me dus ik besloot te wachten. Op dat moment kwam de principal, Mr. Payton, langs en hij zag me staan. Situatie uitgelegd en hij zei dat hij het wel zou regelen en ik dus met hem mee moest komen. Normaal is het niet zo positief als alle docenten je naam al kennen op de eerste dag, maar voor mij pakt het wel lekker uit! Helaas kon Mr. Payton mijn rooster nog niet printen, want de counselor had me nog niet eens ingevoerd in het systeem. Mrs. Hayes, de 2e principal, heeft me toen maar naar m’n lokaal gebracht. Eindelijk. Spaans 1 zit vol met Freshmans (kinderen van 13/14), en het niveau ligt heel erg laag. Niet het lesniveau, maar de intelligentie van die kinderen. De meest domme opmerkingen hoor je tijdens dat uur. 4e uur was Honors Civics, alles over de Amerikaanse overheid. Best interessant en dit uur was eigenlijk wel oké!

Maar toen kwam mijn 5e uur, de pauze. (Ja, dat is een ingeroosterd uur) Omdat ik vrij vroeg m’n bord eten had, ben ik gewoon maar ergens gaan zitten. Fout. Doe dat nooit. Ik was fijn aan de ‘neger-tafel’ gaan zitten, en dat werd volgens mij niet echt gewaardeerd. Iedereen keek me aan met blikken waaruit je duidelijk kon opmaken dat ik aan de verkeerde tafel zat. Gebeurt mij weer. 6e uur was yearbook voor mij, maar toen ik in het lokaal kwam bleek yearbook helemaal niet dat uur te zijn. Weer op naar de counselor. Gelukkig was er helemaal niemand nu, en kon ze me snel helpen. Op dat moment heeft ze me e i n d e l i j k ingevoerd in de computer, en mocht ik een nieuw vak kiezen voor mijn 6e uur. Sociology is het geworden, de studie van menselijk gedrag in groepen. Veel beter dan yearbook!! 7e uur had ik NFF, iets met eten, maar niemand weet waar de afkorting voor staat. Toen ik binnen kwam zag ik 2 mensen zitten aan een tafel waar ik al mee gepraat had, dus ik was blij. Eindelijk een goed uur. Dacht ik. Maar toen kwam de docent binnen. Voor iedereen die de film Mathilda heeft gezien, dit was mevrouw Bulstronk 2.0. 8e uur was band, en dat was oprecht gezellig. Ik leen een klarinet van school, en mama heeft mijn mondstuk opgestuurd dus ik kan wel op mijn eigen mondstuk spelen.

Om 14.25 zijn we uit, en ik wist dat ik schoolbus 67 moest hebben. Dat was me althans verteld. Toen ik de chauffeur vroeg of hij naar mijn straat ging zei hij nee. Daar gaan we weer. Ook 2 andere chauffeurs hebben me verteld dat ik niet in hun bus moest. Gelukkig stond Mrs. Hayes daar, de reddende engel, en na een telefoontje naar het kantoor bleek dat ik bus 250 moest hebben. Voor de zekerheid toch maar even gevraagd aan de chauffeur of hij naar mijn straat ging, en ja dit was de goede bus! Toen ik na 20 minuten nog de enige in de bus was wist ik al hoe laat het was. Verkeerde bus. Gelukkig was de chauffeur zo aardig om me toch thuis af te zetten!

Oftewel, mijn eerste schooldag was een disaster. De 2e en 3e dag gingen gelukkig veel beter, en ik zit nu tijdens de lunch bij een aantal hele gezellige mensen. Het zijn de slimme coole kids, dus ik heb ook geen last van domme vragen! Deze vriendengroep weet precies waar Nederland ligt, welke taal we spreken en dat Amsterdam de hoofdstad is. :) Mevrouw Bulstronk is minder erg dan verwacht, en de zoon van Mr. Rodriquez komt volgende week naar school, dus dan ben ik ook niet meer de enige buitenlander! (Mr. Rodriquez komt uit Spanje, en woont pas 1 week in WV) De rest van mijn docenten, de andere docenten in school en de principals zijn onwijs aardig, daarnaast hoef ik ook bijna nooit meer met de schoolbus, want ik heb band practice na school! Misschien dat het toch allemaal niet zo erg is als het lijkt :)

Mijn rooster is nu:

  • 1st period AP English
  • 2nd period Math 3
  • 3rd period Spanish 1
  • 4th period Honors Civics
  • 5th period LUNCH
  • 6th period Sociology
  • 7th period NFF
  • 8th period Band
  • ---- After school band practice

Liefs, Colet

Ondanks dat ik dit geweldige avontuur beleef, zijn er nog ongeveer 200 exchange-students niet geplaatst. Waaronder 16 Nederlanders, mijn vriendin Marisa is er 1 van. De kans is groot dat ze niet alle 16 meer geplaatst worden, want als ze op 1 september nog niet geplaatst zijn mogen ze niet naar Amerika en kan hun droom dus geen werkelijkheid worden. Ik hoop op een wonder, en dat ze toch allemaal geplaatst worden in de komende 2 weken, zodat ook zij hun droomjaar waar kunnen maken. Het is jullie gegund en ik duim voor jullie!!

~ Sorry voor de onwijs lange verhalen, wen er maar vast aan :)

Reacties

Reacties

Tessa

Aaaah. Arme jij met je eerste schooldag! Komt vast allemaal goed en geniet er maar van!!

Ik hoop ook dat de rest snel geplaatst wordt..

Hans

Leuk verhaal Colet en heel leuk geschreven. Je hebt talent. Groeten Hans en Ria

Job

Mooi verhaal weer Colet, en ze kunnen me niet lang genoeg zijn. En het lijkt me hilarisch om je met de marching band te zien oefenen! Wish I was there to see it!
Alle goeds en dikke knuffel vanuit Frankrijk.

Laura

Heel leuk geschreven Colet! En vergeet niet te genieten!

tinka

Aaaah Colet, ik zit weer helemaal in ' Mathilde' wanneer ik je verhaal lees....heerlijke verhalen!! big hug...!

0ma Leene

Prachtig verhaal Colet...!
" Daar word ik nou helemaal gelukkig van...!"

Roos en Wim

Dat bidden voor het eten doet het wel. Vol lof zoals jij je daar aanpast en je als een echte hollander overal doorheen slaat. Je verhalen zijn om van te smullen, met liefde!!

Jan Roos

Toeval bestaat niet jij krijgt Spaanse les van Mr Rodriquez, één keer raden hoe Mats zijn docente Spaans heet.... Juist Ms Rodriquez, geen familie maar wel leuk. Misschien kun je voor mevrouw Bulstronk de beroemde Bulstronk taart bakken. Het is erg leuk om jouw avonturen mee te bleven via de blog, blijf schrijven! Hoezit het met je rantsoen Nederlands junkfood....? Laat maar weten wanneer we de eerste lading moeten verschepen.
Hartelijke groeten en kussen vanuit Hoevelaken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active