Het begin van het avontuur!

Goedemorgen/middag, (Het ligt er maar net aan in welke tijdzone je zit)

Ik ben BIJNA over m’n jetlag van 6 uur tijdverschil heen, helaas nog niet helemaal. Nu ik dit schrijf heb ik net m’n ontbijtje achter de kiezen, toast met nutella. Omnomnom. Gelukkig is mijn familie niet zo’n fan van cereal, dus dat komt mooi uit want daar wordt ik ook niet zo blij van.

Woensdagochtend moesten we om 4 uur ons bed uit, om op tijd op Schiphol te staan. Na in het condoleance register voor de vlucht van Malaysia Airlines geschreven te hebben en m’n koffer laten inchecken konden we na een moeilijk afscheid door de douane. Op naar New York!! De 8,5 uur durende vlucht was lang, maar we zijn veilig geland. Toen we eindelijk in het hotel aankwamen en de kamer indeling bekend werd, ik sliep met Frederieke, Wietske en Lauren op een kamer, doken we allemaal het zwembad in. Eigenlijk hadden we ontzettend honger maar we moesten wachten tot de Duitsers zouden arriveren. Het eten waar we allemaal zo naar uitkeken viel vies tegen, de pizza was niet lekker en de salade smaakte onwijs chemisch. Snel naar bed want de volgende dag moesten we weer vroeg op!

Dag 1 in NY was onwijs leuk, we zijn naar Central Park geweest, 5th Avenue, geluncht bij een hele grote Macy’s en toen door naar SoHo en China Town om te shoppen. Helaas was er na de lunch een Duitser kwijt, en moesten we wachten. In China Town dacht ik leuk bij de Starbucks een ‘Iced Coffee’ te bestellen, GROTE FOUT. Ik kreeg gewoon een beker met koude koffie en ijsklontjes, dat doen we dus nooit meer haha. Mijn naam was trouwens gespeld als ‘Coulextte’, de man achter de kassa keek al erg moeilijk toen hij m’n naam hoorde.. Daarna hebben we over de Brooklyn Bridge gelopen, en vervolgens gingen we in de bus naar het Hard Rock Cafe voor het avondeten, en men ik ben in lange tijd niet zo misselijk geweest in de bus als die dag, geen pretje. Als ‘toetje’ kregen we bij het HRC een schaaltje koekjes, maar aangezien Lana, Esmée, Liesanne en ik het echt niet op kregen vroegen we als echte Amerikanen om een doggybag, daarin hebben we als echte Nederlanders alle koekjes van 4 verschillende tafels gestopt. (oeps) Wij hadden genoeg koekjes om dag 2 door te komen :) Na het avondeten waren er weer 3 Duitsers kwijt, waardoor we niet naar Top of the Rock konden. Onwijs balen, dus we gingen maar terug naar het Hotel om te slapen.

Dag 2 in NY was heel erg druk, maar nog steeds erg leuk.. Omdat we gister niet naar Top of the Rock konden zouden we dat vandaag doen, dus het hele programma werd ingekort. Als eerste gingen we naar Ground Zero, onwijs indrukwekkend! Na 5 minuten gingen we al weer weg, want we moesten de boot halen voor een boottocht over de rivier. Dat was super leuk, en natuurlijk heel veel foto’s gemaakt! Daarna lunchen in het Financial District, eerst 10 minuten in de rij gestaan voor de Sushi-bar met Anouk, en op het laatste moment toch gekozen voor pasta. Slechte keus. De koekjes van gister toen maar als lunch gegeten :) Snel in de bus naar de metro en met de metro naar Coney Island, dat is een soort kermis aan het strand in Brooklyn, natuurlijk hadden we vertraging en deden we er een uur over. Ondertussen werd er omgeroepen ‘We are delayed because of train traffic, it happens’ IT HAPPENS!!! Wat een geweldig excuus. Op Coney Island met Laetitia en Liesanne in de Cyclone geweest, dat is de oudste achtbaan van de wereld en hij is van hout dus lekker wiebelig, so much fun! Daarna pizza wezen eten bij een hele goede pizzeria in Brooklyn. Snel in de bus naar Top of the Rock en Times Square! Op Times Square met Laetitia en Anouk naar de Disney World geweest, daar voel je je echt zo gelukkig!! Terug in het hotel snel de koffer inpakken en laatste momentje met Liesanne, Esmée en Lana doorgebracht want om 3 uur moest ik weer op.

Met 2 uurtjes slaap gingen we naar het vliegveld voor onze doorvluchten, mijn eerste vlucht was echt heerlijk. De stoelen zaten geweldig, en naast me zat een Indiër. Op een of andere manier ruiken Indiërs altijd onwijs lekker dus ik heb 2 hele chille uren gehad. Helaas kwam daar de gevreesde overstap, maar mijn nachtmerrie veranderde in een droom met roze pony’s en regenbogen want de overstap ging zo makkelijk! Na een uur in een klein vliegtuigje kwam in eindelijk aan op Charleston, West Virginia en daar stonden Delmas en Nancy op me te wachten! Ik had verschrikkelijke honger want ik was al 7 uur wakker maar had nog niks gegeten, dus gelijk een pizza besteld. (alweer, I know) Natuurlijk ging ik gelijk de fout in, want toen ik al halverwege mijn pizza-punt was kwam ik er achter dat we eerst moesten bidden. Oeps. Gelukkig konden ze er om lachen en vonden ze het niet erg. Toen we thuis kwamen en ik het huis bekeken had gelijk een middagdutje genomen in mijn 2-persoonsbed want ik was heel erg moe. S’avonds hadden we een dinner party, en er kwamen 3 vrienden eten. Eentje had een Pandora armbandje met een bedel van een wereldbol voor me gekocht, zo lief!!

Zondag ochtend naar de kerk geweest, en zo veel mensen ontmoet! Ik denk wel een stuk of 40, en ik weet nog 6 namen. Dit gaat wat worden. Wel heel veel complimentjes kregen over mijn Engels, want dat schijnt heel goed te zijn. Ik was trouwens erg verbaasd, want de mensen praten hier vrij langzaam en met een heel erg Southern accent. Weten jullie ook gelijk met wat voor accent ik straks terug kom ;) S’middags naar de AT&T geweest voor een simkaart, ik heb alleen geen flauw idee wat mijn nummer is.. Maar die hebben jullie ook niet nodig want mijn Whatsapp staat nog op mijn Nederlandse nummer :) Ook gelijk naar de Wallmart geweest, en o daar wordt je zo gelukkig van! Oreo’s met pindakaas smaak gekocht, ik heb ze nog niet geproefd maar ik weet zeker dat ze onwijs lekker zijn!! S'avonds naar een optreden geweest in het Amphi Theater hier in het dorp van een bandje uit Nashville, Tennesee; The Farm Hands. Heerlijke Country Music! Vandaag ga ik een bankrekening openen, en ergens deze week naar school om een vakkenpakket te kiezen. Verder zie ik wel wat we gaan doen!

PS. Door een grote storing bij Reismee.nl is mijn hele mailinglist weg, dus als je het leuk vindt om up to date te blijven en een mailtje te krijgen bij een nieuw verhaal moet je even je mail adres ergens rechts in de balk invullen!

Liefs, Colet

Reacties

Reacties

Marisa

Ahh Colet dit klinkt zo leuk! Heel veel plezier nog, geniet van elke seconde xxx

Hans Roose

Leuk verhaal, Je hebt alweer genoeg gezien daar. Gaat allemaal goed komen met je.

Liesbeth Job Emma

Lieve Colet,
Wat een lekker verhaal. Zijn er nog koekjes over? Hahaha.
We zijn benieuwd wat je morgen gaat eten en of de Duitsers al terecht zijn.
Het is duidelijk dat je het heel erg naar je zin hebt, veel plezier nog en geniet ervan!
Heel veel liefs!

oma en opa Leene

Met plezier gelezen. We kijken nu al uit naar het volgende vehaal! Liefs!

Tessa

super leuk verhaal Colet! Sounds great! Ook vet van dat pandora armbandje! En met die pizza haha, gekke meid! ik houd ook een reisblog bij; tessawillemsen.reismee.nl > voor als je me zou willen volgen. Veel plezier nog!

Riet

Hoi Coletl leuk geschreven.Je heb al heel wat gezien,dat word nog wat in de toekomst.Geniet er maar goed van.

Cor Burger

Je hebt een leuke schrijfstijl, bij je zus gespiekt? Jij zult nog kijkers te kort komen in dat mooie land! Je Pa/Ma krijgen straks een mooie heropgevoede en wijzere dochter terug! Doe je best zou ik zeggen en genieten maar! Tis je gegund!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active