Wat fijn, een reisblog!

Welkom op mijn reisblog waar ik mijnhighschoolervaring met jullie zal delen. Het duurt nog een tijdje, maar ik heb er zo veel zin in dat ik vast een reisblog heb aangemaakt. Ik ga proberen vaak te schrijven zodat jullie een beetjeup to dateblijven, en dat gaat vast lukken!


Wat ik precies ga doen? Eenhighschool yearin Amerika. Dat houdt in dat ik een jaar (schooljaar) ga doorbrengen in de USA -- wat trouwens al jaren mijn droom is. Ik ga in een gastgezin wonen, zal alsjuniorofseniornaar een amerikaanse school gaan en amerikaanse dingen doen, amerikaans eten verorberen, partycrashen op amerikaanse feestjes,starbucksdrinken alsof het water is, en nog veel meer amerikaans.Gonna be an American girl!Gelukkig (voor jullie, want ik kan niet wachten) duurt dat nog een tijdje, want als alles goed gaat vertrek ik rond juli/augustus.


Eerst moest ik de aanmeldingsprocedure doorlopen wat bestond uit een interview/gesprekje in het Engels, een luistertoets, en verschillende formulieren die ingevuld moesten worden. Het interview was vrij simpel en de luistertoets was echta piece of cake. Als we deze toets voor ons examen kregen hadden we allemaal een 10+for sure. Je kreeg bijvoorbeeld een plaatje van een vrouw die een tijdschrift las, en je hoorde 'the woman is reading', 'the woman is sleeping', 'the woman is cooking'en'the woman is dancing'. Vervolgens moest je de goede zin aankruisen, zoals ik al zei:a piece of cake. In de formulieren moest je veel informatie invullen, van je huisdieren tot eenschool recommendationen van een brief aan je aanstaande gastgezin tot een doktersverklaring. Alles is opgestuurd naar Travel active (de Nederlandse organisatie) en als die alles hebben gechecked, sturen ze het door naar Ayusa (de Amerikaanse organisatie). Dan moet ik geaccepteerd worden, en dat krijg ik waarschijnlijk in december/januari te horen. Vervolgens kan het lange wachten op een gastgezin beginnen. Maar voordat ik weg ga wordt het eerst nog een spannend jaar met examens, ik moet natuurlijk eerst mijn havo diploma halen anders gaat het hele feest niet door...


Rechtsboven zijn de kopjes 'Verhalen', 'Foto's', 'Kaart' en 'Profiel' maar denk dat jullie allemaal wel snappen wat je onder die kopjes kan vinden. Verder kan je rechtsonder bij het kopje 'Blijf op de hoogte!' je email adres invullen zodat je een berichtje krijgt als ik een nieuw verhaal of een aantal foto's online heb gezet. (Zo blijf je extra extraup to date, joepie)


Liefs,Colet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active