A different life!

Voor mij is m’n leven hier heel normaal, ik zit niet meer met m'n neus tegen het raam gedrukt als ik een gele schoolbus zie rijden, de grote porties verbazen me niet meer (ook al krijg ik ze nog steeds niet op) en het Engels praten is ook niet vreemd meer. Dit is gewoon mijn leven nu. Pas als ik met mensen uit Nederland praat realiseer ik me pas weer hoe speciaal het eigenlijk allemaal is. Dat ik doe waar ik 4 jaar lang van gedroomd heb, dat kan niet iedereen zeggen!

Op school hebben we soms een ‘soft lockdown’, dat betekend dat alle deuren van de lokalen op slot moeten, en niemand in de gangen mag lopen. Dit is gewoonlijk als er een gevecht is geweest, of als ze met speurhonden in de school op zoek gaan naar drugs, maar meestal is het een oefening. Dus ook deze keer dacht ik dat het een oefening was, of niks ernstigs, totdat er op de deur geklopt werd en er 3 agenten in de gang stonden met 2 speurhonden. Ehm, oooooke? Vervolgens moesten we allemaal het lokaal uit, al onze zakken leeghalen en in de gang tegen de muur aan staan. Dit terwijl de honden het lokaal doorzochten. Ze hadden niks gevonden, dus we mochten weer naar binnen. Vervolgens kwam de docent naar me toe en vroeg of ik wist waarom ze dat deden, en ik zei dat ik dacht dat ze drugs zochten. Wrong answer Colet, er was die maandag een pistool in school gevonden dus ze zochten naar wapens. Lang leve Amerika, alles is hier mogelijk.

De vrijdag erop was Halloween. Elke laatste vrijdag van de maand hebben we ‘fun filled friday’ op school, en Halloween viel op een vrijdag! Met de band hebben we het nummer Thriller van MJ gedaan in de gymzaal, en daarbij deden we nog een soort dans. Dit hebben ze nog nooit gedaan op mijn school dus iedereen ging uit hun dak en ze waren allemaal erg enthousiast! Superleuk!

Eigenlijk alle kerken in de regio hier doen ‘trunk or treat’, mensen uit de kerk zetten hun auto op de parkeerplaats en versieren hun kofferbak met Halloween versiersels, en kinderen kunnen dan langslopen om te ‘trick or treaten’. Dit doen de kerken zodat het een veilige omgeving is waar kinderen kunnen ‘trick or treaten’, aangezien het hier niet de meest veilige buurt is.. Er is me verteld dat er in de afgelopen jaren soms drugs aan kinderen werd gegeven, en er kinderen aan gestorven zijn. Ook waren er vaak kidnappingen, dus ik snap wel dat ze een veilige omgeving creëren. Welcome in West Virginia, the place to be.. Samen met Caroline hadden we onze eigen ‘booth’ en aan alle kinderen snoepjes uitgedeeld. Het thema bij onze kerk was Egypte, dus ook wij waren natuurlijk verkleed. Ik had een soort piramide pak gemaakt, maar het was 1 grote faal. Niemand zag dat ik een piramide was, en het liep ook niet erg comfortabel dus ik heb hem na 10 minuten al weer uit gedaan. Helaas. Volgende keer koop ik wel gewoon een kostuum in de winkel..

Die dinsdag was het Election day hier in Amerika, niet voor een nieuwe president (ookal zouden ze er veel geld voor betalen om Obama uit de regering te helpen, helaas) dus dat betekende een vrije dag voor mij! De schoolgebouwen worden gebruikt als stem lokalen, dus alle leerlingen zijn vrij :) Ik en m’n vriendinnen hadden van deze vrije dag gebruik gemaakt om een sleepover en dinner party te houden! We hadden allemaal mooie jurkjes aangetrokken en verzameld bij Rachel’s huis voor een 4 gangen menu! De rest van de avond hebben we liedjes gezongen bij de piano, just dance gespeeld en films gekeken in de movie-room. Gewoon een kamer met lekkere grote leren stoelen, en een heel groot beeldscherm. Je moet iets met je geld.. ;)

Het weekend erna ben ik met Caroline en haar hostmum Rhonda naar Washington DC geweest. Het blijft raar om te zeggen dat je daar voor een weekendje naar zo’n stad gaat. We verbleven bij familie van Rhonda in Culpeper, Virginia. Ongeveer een uur rijden vanaf Washington DC. Op zaterdag gingen we naar de stad, de auto geparkeerd bij een metro station ver buiten de stad want zo kom je veel makkelijker de stad in. Natuurlijk reed de metro vlak voor ons neus weg, dat gebeurd me dus niet alleen in Nederland.. Uiteindelijk zijn we maar 4 uur in de stad zelf geweest, daarna zijn we naar een mall gereden om te gaan shoppen. Dat weekend heb ik ook 2 dode herten gezien, de neef van Rhonda had er 1 geschoten dus die lag op een aanhanger voor het huis waar we sliepen. Deze was al even dood en dus koud en stijf. Het andere hert was van een vriend van die neef, hij had hem net geschoten en kwam hem even showen. (ja dat doen ze hier, als je een hert schiet dan laat je hem aan al je maten zien..) Deze was nog vers en dus nog warm, en dat was wel even slikken toen ik hem aanraakte. Ik heb er verder geen problemen mee dat ze die herten allemaal schieten hier, en om eerlijk te zijn, ze zijn ook behoorlijk lekker. Normaal ben ik anti jagen, maar ze jagen hier niet alleen voor hun eigen plezier. Ze eten de dieren allemaal op, al schiet je er 3 voor je gezin, dan heb je genoeg vlees om tot het volgende jachtseizoen te kunnen eten. Stukken goedkoper dan de biefstukjes die je in de winkel koop! Ook jagen ze op herten omdat er te veel van zijn, en anders zouden ze sterven van de honger. Nu kunnen ze nog dienen als voedsel. Zo slecht is het dus niet!

Op die dinsdag hadden we wéér een vrije dag, Veterans Day. Mij hoor je niet klagen! Op Veterans Day sta je stil bij iedereen die in het Amerikaanse leger zit. Althans, dat is de bedoeling. Eigenlijk doen alleen mensen dat die familie of vrienden in het leger hebben of hadden, de rest geniet gewoon van hun vrije dag.

Op school hebben we nu een nieuw rooster voor de woensdag, alle uren worden ingekort zodat we een extra uur krijgen voor clubs. Ik ben nu overgestapt naar Glee club, een acapella koor en ik doe crafts club, hier leer je breien. Glee club is heel erg leuk, ik weet nog niet wat ik van crafts club vind maar er zitten in ieder geval mensen in die ik ken. Dus misschien dat ik nog eens goed leer breien. Bestellingen voor een paar sokken kan je in de reacties achterlaten.

De meeste Amerikaanse scholen hebben 2 semesters, en je kan je 2e semester nieuwe vakken kiezen. Mijn school heeft ook 2 semesters, maar ik kan geen nieuwe vakken kiezen. Mijn Spaans docent heeft wel gevraagd of ik misschien op een hoger level Spaans wil gaan doen het 2e semester, maar de uren waarop dat gegeven wordt zijn juist de uren die ik wil houden dus ik blijf lekker in mijn Spaans klas die ik nu heb. Misschien dat ik ga proberen toch een aantal vakken te wisselen, aangezien ik toch de credits die je krijgt niet nodig heb, maar ik weet niet of dat kan. We zullen zien ;)

Verder is marching season met de band eindelijk over! (Ook al hebben we nog een kerstparade..) Het football season is over, dus dat betekend ook dat marching season klaar is want er zijn geen wedstrijden meer waar we hoeven spelen. Ik vind het niet heel erg dat het klaar is, want het marcheren en spelen tegelijk heb ik nog steeds niet onder de knie haha. Het betekend niet dat band nu over is, want nu is concert season begonnen! Het verschil is dat we nu veel meer met dynamiek spelen, en we marcheren niet maar zitten gewoon op een stoel. Ik vind dit zelf veel leuker, en ik heb ook veel zin in de concerten die we gaan spelen! Ik en Emma zijn de 1e klarinetten, dus we krijgen de moeilijkste stukken en de meeste solo’s. Super leuk! We spelen nu alleen maar kerstmuziek voor ons christmas concert, en ik zit dus al helemaal in de kerstsferen. Dat gaat ook wel makkelijk als je 2 uur per dag kerstmuziek speelt, en het buiten sneeuwt! Want ja, de temperaturen zijn erg gedaald. Afgelopen week was het -10 graden celcius, en we hadden ook sneeuw! Veel van jullie hebben waarschijnlijk op het nieuws gezien dat het onwijs sneeuwde in de USA, maar zo erg was het hier in WV niet. Het was dan wel erg koud, we hadden maar 5 cm sneeuw. Gelukkig hebben we nog genoeg dagen waarop ze me blij kunnen maken met een grote hoeveelheid sneeuw. En ik denk dat het ook gaat gebeuren, want ze voorspellen een horror winter. Een nog ergere winter dan hier vorig jaar was, ja ik heb er zin in!

Vorige week had ik een arretjes cake gemaakt voor een diner wat we hadden in de kerk, en iedereen vond het super lekker! Ze vroegen allemaal om het recept, en de hele cake was op. En dat is tijdens al die ‘church dinners’ nog nooit gebeurd, ze vonden het dus echt lekker! Op maandag kwam er ook een klasgenoot naar me toe gerend en smeekte me om het recept, hij gaat niet eens naar mijn kerk, maar zijn tante had een stukje voor hem meegenomen en hij vond het fantastisch haha.

Deze week heb ik lekker vakantie, Thanksgiving break! Dit is m’n eerst week vakantie sinds 13 augustus, dus ik heb het ook wel verdient al zeg ik het zelf. Thanksgiving is op donderdag, en veel scholen geven alleen donderdag en vrijdag vrij. Hier ligt dat iets anders, want dit weekend start ‘gun season’. Hiervoor was het ‘bow season’ dus ging iedereen jagen met pijl en boog, nu worden de jachtgeweren uit de kast gehaald. En aangezien iedereen hier jaagt zouden er veel docenten vrij nemen om te gaan jagen, maar ze zouden dan ook geen invaldocenten kunnen vinden want die zijn ook allemaal aan het jagen, dus ze moeten ons wel vrij geven haha. Ik heb er vrede mee en ga lekker genieten deze week terwijl jullie allemaal naar school en werk gaan :) Enjoy!

Liefs, Colet

Reacties

Reacties

Hans

Als ik zo je verhalen begrijp hebben ze elke week wel een thema, dat houd het dan wel weer verrassend. Weer en leuk verhaal. Geniet er van, deze belevenis nemen ze je nooit meer af.

Anneke

Doe mij maar een paar paarse sokken, mt 40 en zonder gaten, Ha, ha!
En wat is het recept van arretjes cake? Nooit van gehoord, dus nieuwsgierig! Wij zijn nog in de Sint en Zwarte Pieten mood hoor! Kus, Anneke

Anita

Wel veel 'seasons' daar! Met meer dynamiek spelen terwijl je zit, moet je maar even filmen; dan wordt het vast duidelijker ! Leuk verhaal weer, Colet, heb het net voorgelezen aan Niels (en Jens) in het ziekenhuis. Het gaat goed hier, de groeten van de mannen. Een beetje sneeuw zo rond Kerst mag hier ook wel. Enne....6 paar sokken; kan dat? Kus!

Cor burger

Wel erg enerverend allemaal! Je moet dus wel erg flexibel zijn! Dat lukt je denk ik heel goed. Goeie winter alvast! Wat zal dat afkikkenzijn als je weer terug bent.
Groet van Cor.

Liesbeth

Mooi verhaal en heerlijk om te lezen. Met grote smart wachten wij op een nieuw verhaal! Met Kerst?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active